Vrienden van Selah

Even voorstellen

Simon en Karine Anemaet bereiden zich met hun kinderen voor op een short-term uitzending naar Zuid-Afrika. Zij hebben een roeping van God gekregen om zendelingen en andere christelijke leiders te ondersteunen met psychosociale zorg (therapie, coaching, luisterend oor). Simon is werkzaam als geregistreerd psychosociaal therapeut. Door deze periode zendingswerk in Zuid-Afrika zullen ze groeien in hun zendingservaring. Voor D.V. acht maanden lang gaan ze meewerken aan het project Ons Plek, en tegelijk ook aandacht geven aan ondersteuning van de zendingswerkers en christelijk werkers van stichting Helderberg Uitreik met 25 projecten in de omgeving van Kaapstad.

Visiereis Zuid-Afrika

Eind februari 2020 is Simon met de voorzitter van Stichting Philippus, Kees Moerman, op visiereis geweest. Ze hebben projecten bezocht in Zuid-Afrika (omgeving Kaapstad) en Namibië (Windhoek). Mede naar aanleiding van deze reis hebben Simon en Karine besloten om de samenwerking met Stichting Philippus aan te gaan en zich te oriënteren op zendingswerk in de omgeving van Kaapstad, Zuid-Afrika.

Simon en Karine aan het woord:
"Het is ons verlangen dat ieder volk op deze aarde van het Evangelie van Jezus Christus mag horen. Gelukkig is de mens die Hem kent. Onze missie is om hen te ondersteunen die Gods Woord verkondigen en verspreiden. We bieden hen: een luisterend oor, hulp bij trauma, therapie, steun van hun kinderen en samen bidden. Om hiervoor goed toegerust te worden, zijn we bereid DV medio 2021 voor 8 maanden zendingswerk te gaan doen, na een (online) voorbereidingstraject aan het All Nations Christian College in Engeland."

vrnl: Ds. Dinant Zwemstra (predikant Geref. Kerk Strand, Zuid-Afrika) , Tanya Zwemstra, Simon Anemaet en Kees Moerman.

Doorkijkje in krottenwijk, Sir Lowry's Pass Village, Zuid-Afrika

Missie en visie voor het zendingswerk in Zuid-Afrika

Het bieden van hulp aan getraumatiseerde kinderen, jongeren en volwassenen bij zendingsprojecten in de omgeving van Kaapstad en het ondersteunen van werkers hierbij om zodoende bij te dragen aan de uitbreiding van Gods Koninkrijk.

In samenwerking met bestaande organisaties wordt er contact gelegd met de doelgroep via bijvoorbeeld een sportgroep, naschoolse begeleiding en een Bijbelstudiegroep. Hulp wordt geboden in de vorm van speltherapie, netwerken, gesprekken met ouders en training van en gesprekken met werkers.

Boven: met Joey, coördinator 'Ons Plek', Strand, ZA

Rechts: met Louise Theron, CEO Helderberg Uitreik, Somerset West, ZA

Steun 'Vrienden van Selah'

Geef je hieronder op voor de nieuwsbrief van Vrienden van Selah, en blijf zo betrokken bij de missie. Gebed wordt zeer op prijs gesteld! Voor de periode in Zuid-Afrika zoeken we ook nog mensen die financieel willen bijdragen. Alle overige kosten en tijdsinvesteringen worden door Simon en Karine zelf gedragen, maar voor deze periode zullen ze van giften afhankelijk zijn. Maandelijkse steun is tot en met augustus 2022.

Je kunt hieronder aangeven hoe je betrokken wilt zijn. Het Support Team van Vrienden van Selah zal contact met je opnemen. Of neem zelf contact op met Debora Tammenga.

Aanmelden nieuwsbrief

Ik wil mij aanmelden voor de nieuwsbrief:
Ik wil het zendingswerk steunen: