Jeugdwerk Curaçao

Jezus’ liefde delen met kinderen en jongeren

Curaçao: eiland met twee gezichten

Curaçao: een fantastisch mooie plek vlak voor de kust van Venezuela, een vakantieparadijs voor veel Europeanen en Amerikanen. Maar hoe mooi het allemaal ook lijkt, dit eiland heeft twee gezichten. Armoede, criminaliteit, corruptie en het slavernij-verleden hebben een schrijnende tweedeling gemaakt onder de bevolking. De veelvuldige afwezigheid van een gezonde vaderfiguur in gezinnen heeft de maatschappij ontwricht, waardoor voor veel kinderen al op jonge leeftijd problemen ontstaan en zich negatief ontwikkelen in hun verdere leven. Er zijn veel tienermoeders, dropouts en verslaafden op het eiland.

Lucas en Esther van Twillert

Veldwerkers Lucas en Esther van Twillert wonen sinds 2016 met hun kinderen in de wijk Suffisant in de hoofdstad Willemstad. Zij werken vanuit JeugdCentrum Monte Carmelo. Dit centrum behoort bij een lokale kerk, de Iglesia Bida Nobo. Hier ontvangen zij jeugdgroepen, en er is een naschoolse opvang. Ook staat hier het kerkgebouw voor de Nederlandstalige gemeente.

Het gezin Van Twillert is uitgezonden vanuit Evangeliegemeente De Reddingsark (Baarn).

Visie

'2 Timotheüs 2: 2 is de basis voor onze visie: het ontmoeten, winnen, toerusten en inzetten/uitzenden van bekwame jonge mensen. We zijn steeds op zoek naar vernieuwing binnen ons leidersteam, talenten en gaven ontdekken en die inzetten voor Gods Koninkrijk.'

Activiteiten

• Lucas is parttime werkzaam als identiteitsadviseur voor de VPCO (Vereniging voor Protestants Christelijk Onderwijs).
  • Esther onderwijst de drie kinderen thuis.
  • Wekelijks worden twee jeugdgroepen ontvangen (12-18 jaar en 18-25 jaar)
  • Binnen de kerk is Lucas is onderdeel van het leiderschapsteam; Esther is werkzaam binnen de zondagsschool.
  • Lucas verzorgt alle multimedia activiteiten van de kerk, livestreaming en grafische uitingen.
  • Lucas zit in het beheer van het jeugdcentrum.
  • Periodiek worden (jeugd)groepen uit de VS of NL ontvangen. In samenwerking met project De Open Poort worden projecten uitgevoerd.

Liefde, Hoop en Vreugde verspreiden met wenskaarten van Jeugdwerk Curaçao!

Of je nu op zoek bent naar een hartverwarmende felicitatie, een bemoedigend woord in tijden van uitdaging, of gewoon een manier om iemand te laten weten dat je aan hem of haar denkt: deze christelijke wenskaarten zijn het perfecte antwoord. En ze zijn uniek!

De foto's zijn op Curaçao gemaakt door Lucas, de teksten zijn gekozen door Esther en de kaarten zijn ontworpen door het Support Team.

Een setje van vier wenskaarten kost € 7,50 (formaat B6). Er zijn twee verschillende setjes.

De winst gaat naar Jeugdwerk Curaçao.
Bestel hier.

Het terrein van JeugdCentrum Monte Carmelo

Kidsochtend

Esther en Lucas Van Twillert, met de kinderen Sem (10), Noa (9) and Zoë (5)