Vrienden van Selah

Even voorstellen

Simon en Karine Anemaet bereiden zich met hun kinderen voor op een short-term uitzending naar Zuid-Afrika. Simon is psychosociaal therapeut. Door zelf een jaar zendingswerk te gaan doen, zullen ze als het ware 'in de huid' van zendelingen kruipen. Zo kunnen ze nog betere professionele ondersteuning bieden aan zendingsorganisaties en zendingswerkers.

Visiereis Zuid-Afrika

Eind februari 2020 is Simon met de voorzitter van Stichting Philippus, Kees Moerman, op visiereis geweest. Ze hebben projecten bezocht in Zuid-Afrika (omgeving Kaapstad) en Namibië (Windhoek). Mede naar aanleiding van deze reis hebben Simon en Karine besloten om de samenwerking met Stichting Philippus aan te gaan en zich te oriënteren op zendingswerk in de omgeving van Kaapstad, Zuid-Afrika. Zij hopen hier als hulpverleners een of meerdere projecten te gaan ondersteunen. Te denken valt aan spel- en creatieve therapie, het coachen van tieners en jongeren, het trainen van teams en geloofsonderwijs geven.

Simon en Karine aan het woord:

"Het is ons verlangen dat ieder volk op deze aarde van het Evangelie van Jezus Christus mag horen. Gelukkig is de mens die Hem kent. Onze missie is om hen te ondersteunen die Gods Woord verkondigen en verspreiden. We bieden hen: een luisterend oor, hulp bij trauma, therapie, steun van hun kinderen en samen bidden. Om hiervoor goed toegerust te worden, zijn we bereid DV medio 2021 zelf een jaar zendingswerk te gaan doen, na een kort voorbereidingstraject aan het All Nations Christian College in Engeland."

vrnl: Ds. Dinant Zwemstra (predikant Geref. Kerk Strand, Zuid-Afrika) , Tanya Zwemstra, Simon Anemaet en Kees Moerman.

Doorkijkje in krottenwijk, Sir Lowry's Pass Village, Zuid-Afrika

Missie

Missie en visie van het project 'Vrienden van Selah' kunnen als volgt worden omschreven:

Zendelingen en christenen in de frontlinie ondersteunen met een luisterend oor en psychosociale therapie.

Samen met u kunnen wij werkers dichtbij en in de zending ver weg zorg bieden: een luisterend oor, hulp bij trauma, therapie, bemoediging en steun.

Steun 'Vrienden van Selah'

Geef je hieronder op voor de nieuwsbrief van Vrienden van Selah, en blijf zo betrokken bij de missie. Via het formulier kun je ook aangeven dat je dit project financieel wilt steunen. In dat geval zal het Support Team van Vrienden van Selah contact met je opnemen. Of neem zelf contact op met Debora Tammenga.

Aanmelden nieuwsbrief

Ik wil mij aanmelden voor de nieuwsbrief:
Ik wil het zendingswerk steunen: