Filipijnen: met het Evangelie naar de sloppenwijk

Philippus ontving een oproep van de Vereniging Vrienden van YKM, om hen te faciliteren bij een zendingsproject op de Filippijnen.

Een jonge Filipijnse vrouw, die recent tot geloof is gekomen, is een evangelisatieproject begonnen in de sloppenwijken van een middelgrote stad. Elke zaterdag biedt ze in dit armste deel van de stad allerlei activiteiten aan. Tijdens deze bijeenkomsten verspreidt ze hoop aan kansarme kinderen door het vertellen van Bijbelverhalen, en door samen te zingen en te bidden. De kinderen ontvangen daarnaast les in lezen en schrijven, hygiëne, enzovoorts. Er is tijd voor spelletjes en zo mogelijk voor wat gezond eten.

Ook de ouders van de kinderen worden regelmatig bij het programma betrokken. Zo komen ook zij in aanraking met het evangelie van Jezus Christus, in woord en in daad. Het gevolg is, dat er thuis een betere voedingsbodem ontstaat voor de (geloofs)ontwikkeling van het kind.

Het ligt in de bedoeling om de activiteiten in de nabije toekomst uit te breiden naar tieners.

U kunt heel direct helpen om dit werk te steunen, in gebed en in gaven. Ook een kleine gift maakt veel verschil voor deze kinderen op de Filipijnen.

Meer weten over dit project en de Vereniging van Vrienden van YKM? Bezoek hun website of Facebookpagina.